2010. június 9., szerda

Ma mit vegyek fel?

Orsinak úgy másfél éve készítettem mágneses öltöztetőbabát. Nagyon szerette, szinte minden nap játszott vele. Valamikor így nézett ki. A mindennapos használattól azóta jól leamortizálódott, és már nem volt valami szép látvány.

Persze a baba ment tönkre legjobban, hiszen azt használja Orsi a legtöbbet. Gondoltam, csinálok neki új babát. De akkor az jutott eszembe, hogy mi lenne, ha őt magát fényképezném le, és akkor saját magát öltöztethetné. Igen ám, de akkor mi lesz a még jó állapotban lévő ruhákkal? Komoly dilemmában voltam :)

Így jutottam arra, hogy a baba marad, csak a fejét cserélem le Orsi egy arcképével. Király: nem kell hozzá más, csak egy képszerkesztő program. Némi tudás se ártana, de az meg nincs nekem. Így egy barátomat kértem meg, hogy az öltöztetőbaba testére helyezze rá Orsi arcát. Ilyen egyszerű volt:)

Ha magvan a baba, innentől már egyszerű dolgunk van. (Babákat lehet találni pl. itt, itt vagy itt.) Kell nyomtatható mágneslap, öntapadós könyborító fólia, nyomtató meg olló.

Kinyomtatjuk a mágnespapírra a babát. Nem árt előtte sima papírra próbanyomást készíteni, nehogy valami egyszerűen kijavítható hibával elpazaroljuk a mágnest.

Ezután a lapot teljesen befedjük az öntapadó fóliával. Egy kártyával simítsuk le, hogy ne legyenek buborékok, gyűrődések. Ez kétemberes munka. Ha egyedül kell mégis megoldanunk a dolgot, akkor vágjuk körbe durván a babákat, meg ruhákat, és úgy tegyünk rájuk egyenként fóliát. A kisebb darabokkal sokkal könnyebb dolgozni.

Most már nincs más dolgunk, mint kivágni a babát, és felrakni a mágnestáblára vagy a hűtőre, aztán várni, hogy a kölök vajon felismeri-e magát.

Persze a lehetőségek végtelenek. Én is készítettem már számtalan változatot.

Ez a fej egy kisfiúnak készült.

Ez egy többgyerekes családnak, ahol lány és fiú is van.

Ez pedig az ovinak, ahol fiúk és lányok szintén vegyesen használják, így fiú és lány babát is készítettem.

Ha valaki valaha elolvassa ezt, netán el is készíti, örülnék, ha elküldené nekem a fotóját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése