2010. május 30., vasárnap

Harapj bele a nyalókába!


Megláttam itt ezeket a nyalóka formájú sütiket. Már régóta szemezgettem velük, és karácsonykor jött el az ideje, hogy ki is próbáljam őket. Gondoltam, az óvodai karácsonyi ünnepségen biztosan sikerük lesz. Lett. Az egyik ovis anyuka nemrég megkért, hogy fordítsam le neki a receptet, így most ide is felteszem.

Tészta kb 25x35 cm-es tepsire
(1 csésze kb. 2,5 dl)
1,5 csésze kakaópor
3 csésze liszt
3 csésze cukor
1 ek. szódabikarbóna
1.5 tk. só
¾ csésze olaj
1,5 csésze író
1,5 tk. vaníliakivonat
1,5 tk. sütőpor
3 tojás kissé felverve
1,5 csésze forró víz

1. Melegítsük elő a sütőt 180 °C-ra. Kenjük ki a tepsit vajjal, és szórjuk be kakaóporral.

2. Szitáljuk a kakaót, lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót, cukrot a robotgép keverőtáljába. Alacsony fokozaton keverjük hozzá egyenként az olajat, írót, vaníliát, tojást, forró vizet. Várjuk meg, hogy az egyes hozzávalók jól elkeveredjenek, mielőtt a következőt hozzáadnánk.

3. A tésztát öntsük az előkészített tepsibe. Kb. 45 percig, tűpróbáig süssük.

4. Felhasználás előtt hagyjuk teljesen kihűlni.

Krém
250 g szobahőmérsékletű sajtkrém
110 g szobahőmérsékletű vaj
450 g porcukor
1 tk. vaníliakivonat

1. A vajat és sajtkrémet tegyük keverőtálba, és verjük, amíg habos lesz.

2. Alacsony fokozaton apránként adjuk hozzá a cukrot.

3. Adjuk hozzá a vaníliát, majd közepes fokozatra kapcsolva addig verjük, amíg habos nem lesz.

Összeállítás
A tésztát feldaraboljuk, és robotgéppel morzsásra aprítjuk. Ezt összekeverjük 2 csészényi krémmel. Addig kavarjuk, gyúrjuk, amíg összeáll. Kis golyókat formázunk belőle, a golyókat sütőpapírral borított tálcára rakjuk, majd betesszük a hűtőbe 2 órára, vagy a fagyasztóba 10 percre.

A golyókat ezután 12-15 cm-es hurkapálca-darabokra tűzzük, megforgatjuk olvasztott csokiban, és beszórjuk színes cukordarával. Valamibe beleszúrva (én Orsi gyurmáit csórtam el) hagyjuk megszáradni. Celofánba csomagoltam, masni rá, és kész. Tőlem sajnos csak ennyire futotta, így is sokat pepcseltem vele. Érdemes megnézni, hogy Bakerella miket csinál belőlük, komolyan nem értem, hogy van türelme hozzá.


Irgalmatlan adag lett belőle egyébként, a fele is bőven sok. Jutott belőle bőven az ovisoknak, másoknak ajándékba, és sokat el is pusztítottunk.

Sajnos a fotók elég ócskák, de egyrészt éjszaka csináltam őket, másrészt egy kicsit se értek a fényképezéshez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése