2010. május 25., kedd

Kérsz egy muffint a fürdővizedbe?


Évzáróra az óvónéniknek mindig adunk valami apróságot. Idén süti alakú pezsgőfürdőket készítettünk Orsival.

Nem bonyolult elkészíteni, nem is drága, viszont nagyon látványos.

Az alapanyagok nagy részét patikában szereztem be, illetve eleve megtalálható a konyhában, így még utánajárni sem kell nagyon.


Az aljához a következőkre van szükség:
250 g szódabikarbóna (patika)
125 g citromsav (patika)
125 g tengeri só, keserűsó (patika), vagy jó minőségű kristálycukor (pl. bio nádcukor)
125 g étkezési keményítő (én most burgonyakeményítőt használtam)
Ezeket szitáljuk egy tálba, és jól keverjük el.

Utána összekeverünk:
15 ml vizet
35 ml olajat (pl. olivaolaj, mandulaolaj)
kb. 1 tk illóolajat (patikait)
ételfestéket (én zseléset használtam, de folyékony is lehet, csak akkor annyival kevesebb víz kell hozzá)
Ezt a mixet beleöntjük a száraz hozzávalókba, és gyorsan elkezdjük keverni. A szódabikarbóna pezseg kicsit, de hamar abbahagyja. Nedves homok állagú cuccot kapunk.

A keveréket muffinpapírral bélelt muffinformába, esetleg szilikon sütőformába kanalazzuk, jól megtömjük, lenyomkodjuk.

Utána elkészítjük a "krémet".

Egy tojás fehérjét felverünk 200 g porcukorral, és amikor már jó habos (géppel 5-6 perc), akkor belekeverjük az ételfestéket és 1/4 tk étkezési borkősavat (élelmiszerboltokban a befőzési tartósítóknál). Tovább verjük, amíg ezek is jól elkeverednek.

Habzsákba tesszük, és a legnagyobb csillag alakú csőrrel díszítjük a muffin tetejét.

Legalább egy éjszakát hagyjuk száradni (remélhetőleg senki nem kóstolja meg suttyomban az éjszaka, mert habzani fog a szája).


Celofánzacskóba tesszük a sütiket, feldíszítjük, és örülünk, hogy mások örülnek neki.


Nekem ebből az adagból 5 muffin és 4 kuglóf alakú muffin jött ki. Egy tojásfehérjével pont az öt muffint tudtam feldíszíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése